› FIRMY
› ARTYKUŁY
A1 _ MAZURY DUZY

Kolejne incydenty na granicy. Znów zniszczone paszporty

aktualności ponad rok temu    11.04.2014
Marcin Pszczółkowski
komentarzy 54 ocen 14 / 79%
A A A
3 zdjęćKolejne incydenty na granicy. Znów zniszczone paszporty fot. Rafał Kadłubowski

Politycy uspokajają, że żadnych incydentów z paszportami na granicy nie ma. Tymczasem ponownie odnotowujemy przypadki niszczenia tych dokumentów. Tym razem poszkodowanych jest około 20 osób. Oficjalna skarga trafiła do Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Na początku marca br. Informowaliśmy o sytuacji z niszczeniem paszportów polskich obywateli na przejściach granicznych.

- Próbując wjechać do Rosji na przejściu w Grzechotkach oddałem jak zawsze paszport w ręce celników. Po chwili jeden z nich wrócił, informując mnie o uszkodzeniu dokumentu i braku możliwości wjazdu na teren Federacji Rosyjskiej. Pozostało mi jedynie złożyć wniosek o wyrobienie nowego paszportu. Rozmawiałem z innymi kierowcami, którzy borykają się z podobnym problemem – alarmował nas nasz Czytelnik.

Urząd Wojewódzki w Olsztynie potwierdzał, że w okresie luty-marzec 2014 r. trafiały się przypadki wymiany tych dokumentów ze względu na zniszczenie. Później zaczęły się inspekcje polityków na granicy kraju i uspokajające oświadczenia, że do żadnych incydentów nie dochodzi.

Tymczasem, jak nas informuje Krzysztof Daszkowski ze Stowarzyszenia Na Rzecz Praw i Poszanowania Obywateli RP Przez Urzędy Konsularne w Niemczech, takie incydenty na granicy znów się wydarzyły.

- W dniu 07.04.2014 r. z informacji jakie posiadamy uszkodzonych zostało około 20 takich dokumentów. Zgłosiły się do nas osoby pokrzywdzone. Została w tej sprawie zgłoszona oficjalna skarga do Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Stowarzyszenie nasze podjęło już stosowne środki celem wyjaśnienia tego incydentu – informuje Krzysztof Daszkowski.

Do sprawy będziemy wracali. Na dowód otrzymaliśmy zdjęcia pociętych paszportów. Z relacji Krzysztofa Daszkowskiego wynika, że dokumenty zostały zniszczone ostrym narzędziem, być może nożem.

  • Kolejne incydenty na granicy. Znów zniszczone paszporty
  • Kolejne incydenty na granicy. Znów zniszczone paszporty
  • Kolejne incydenty na granicy. Znów zniszczone paszporty
ilość zdjęć 3 dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW
Komentarze (54)

Multiplatforma internetowa elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ AmoneXar
ponad rok temu ocena: 0%  54
Rozmawiałem z kolegą, który jest pogranicznikiem i stanowczo zaprzeczył, jakoby Rosjanie mieliby wyrywać nam kartki z paszportów! Kartki z danymi personalnymi, o których tu mowa, są tak niefortunnie mocowane, że "po 10 razie ta kartka wypada" (słowa kolegi)! Nie wierzcie bzdurom w artykule! To wcale nie ma miejsca! Ktoś pogrywa na ludzkiej łatwowierności!
odpowiedz oceń komentarz 0 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ donald
ponad rok temu ocena: 25%  53
ciekawe polacy gnebią swoich zamiast ciachac ruskom paski
odpowiedz oceń komentarz 1 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ beznik
ponad rok temu ocena: 33%  52
Patrzę na zdjęcia i zastanawiam się czy ruscy celnicy niszczą paszporty czy komody :)
odpowiedz oceń komentarz 1 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Misza
ponad rok temu ocena: 25%  51
A ja widziałem jak pijany kacap z obwodu 39 wymusił pierszeństwo wyjeżdzajac z pobocza terenówką .Te kontrole trzeźwości na ulicach Elbląga przeprowadzane przez policję ,powinne odbywać się i pod marketami gdzie stają ci z obłasti 39
odpowiedz oceń komentarz 1 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ лена 07
ponad rok temu ocena: 33%  50
ПуТиН Пошел На Х.й
odpowiedz oceń komentarz 2 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ 999
ponad rok temu ocena: 0% 49
ot lena ty p....da
~ миша 23
ponad rok temu ocena: 33%  48
ПТН ПНХ
odpowiedz oceń komentarz 2 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ mocca
ponad rok temu ocena: 33%  47
Podarty paszport ? -to nie Rosjanie !!!!Zacznijcie sprawdzać swoje paszporty jak odbieracie od polskiego celnika po odprawie !!!!!! i to radzę od razu przy okienku .
odpowiedz oceń komentarz 2 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ obyw.
ponad rok temu ocena: 33%  46
Mam tylko jedno zapytanie. Dlaczego nas Polaków tak lekceważąco traktują na granicy. Ruscy rozumiem najpierw puszczają swoich potem nas choć to czasem jest wkurzające ale polskich celników nie rozumiem zwłaszcza tych młodych - najpierw nie odpowie ci nawet dzień dobry /chyba pracowników służb cywilnych nie nauczono kultury / następnie siedzi 10 minut w swojej budce potem wychodzi z rękami w kieszeni. TO JEST SZOK . Co taki młody celnik sobą reprezentuje. Jeżdżę raz w tygodniu i mam wrażenie, że młodym celnikom nie chce się pracować. Może kierownictwo zwróciło by uwagę na kulturę swoich współpracowników.
odpowiedz oceń komentarz 1 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ mmm
ponad rok temu ocena: 25%  45
Nie wierzę w to! Jakoś nikt o tym nie pisze tylko wy szukacie taniej sensacji! Beznadziejna ta wasza i stronka i wasze artykuły!!
odpowiedz oceń komentarz 2 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ DO TADD
ponad rok temu ocena: 50%  44
Do Tadd stowarzyszenie posiada strone mistrzu malinowy poszukaj na niemieckich serwerach pałko zanim cos napiszesz.
odpowiedz oceń komentarz 3 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ jjj
ponad rok temu ocena: 18%  43
a komu niszcza te paszporty??? Przemytnikom paliwa!!! Beszczelnym bucom
odpowiedz oceń komentarz 2 9
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ lol
ponad rok temu ocena: 60% 42
paliwa nikt nie przemyca, tylko zgodnie z prawem tankuje
~ wilk
ponad rok temu ocena: 11%  41
do pracy się wziąć
odpowiedz oceń komentarz 1 8
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ izi
ponad rok temu ocena: 60% 40
przecież my "pracujemy" :D
~ Tadd
ponad rok temu ocena: 11%  39
Osiągacie poziom Onetu, niestety. Cóż to za stowarzyszenie na które się powołujecie? Organizacja która nie posiada nawet strony internetowej to w dzisiejszych czasach śmiech. A "zdjęcia" stanowiące dowód trudno skomentować bez dosadnego określenia fotografa. Niestety artykuł typy "naklepać, a ciemny lud łyknie". O czym świadczą dwa poniższe komentarze.
odpowiedz oceń komentarz 1 8
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ wk...ny
ponad rok temu ocena: 13%  38
zamknąc granicę z kacapami na głucho i niech w tym swoim obwodzie zdychają z głodu to samo niech zrobi Litwa i po Królewcu.NIE CHCEMY KACAPÓW W POLSCE!!!!!!!!!1
odpowiedz oceń komentarz 1 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ho2
ponad rok temu ocena: 0% 37
chory jesteś,zamkną granice,i co?.padnie rynek w elblagu,gruby,śruba nie zarobi co mam tyrać za 1500 zł,chyba jakieś śmiechy ŚRUBA a na straż graniczną mam wy.......
~ PRAWDA
ponad rok temu ocena: 20%  36
Do passat bzdury opowiadasz kolego. Ewidentnie widac uszkodzenie strony oraz wizy. Uwżasz że Ci ludzie zrobili to celowo zeby sensacje zrobić ?Wyrobienie nowego dokumentu 140 zł; a z tego co wiem to to jest prawda bo mojemu koledze też porwali i wniósł skargę do MSZ.
odpowiedz oceń komentarz 1 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ AmoneXar
ponad rok temu ocena: 0% 35
A co konkretnie wyrwali - pierwszą kartkę z danymi osobowymi??
~ Document
ponad rok temu ocena: 33%  34
Tak dokladnie 7.04.2014 porwali mi paszport na PG w Gronowo-Mamonowo Ruski porwali mi paszport. Dobrze ż ewreszcie sie tym ktos zajął.
odpowiedz oceń komentarz 2 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ passat
ponad rok temu ocena: 50%  33
akurat na tysch zdjeciach paszport nie jest porwany tylko bekniecie na laczeniu to normalna rzecz od skanowania go , chcecie zlikwidowac prbolem? to zrobcie mgr na dokumentach plastikowych jak dowod i bedzie po kłopocie
odpowiedz oceń komentarz 3 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ podróżnik
ponad rok temu ocena: 40%  32
Nie siej fermentu, parówek już od jakiegoś czasu nie mogą przewozić . Sami Rosjanie się dziwią tej decyzji bo twierdzą że nasze wyroby są o niebo lepsze niż ich. Dziwna sprawa z paszportami nie piszę że nie mogło być takiej sytuacji , bo to różnie bywa .Jakiś czas temu nasz polski celnik by mi zniszczył bo czytnik coś nie chciał z czytać danych i już na siłę to robił . Jak jesteś odprawiany na rosyjskiej granicy czytniki są na widocznym miejscu a i paszport widzisz cały czas tak samo jak oddajesz deklaracje widzę u nich jaka jest procedura ,wszystko jest widoczne . Jest taka zasada jak przekraczasz granice że swoich dokumentów nie powinieneś tracić z oczu .
odpowiedz oceń komentarz 2 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Elbinka
ponad rok temu ocena: 0%  31
No więc powiem tylko tyle - ruski pogranicznik, powiedział tylko tyle - TO WOJNA! A co do parówek, jak nie wiesz to nie pisz. Od 7.04 ruskie wprowadzili całkowity zakaz przywozu wyrobów mięsnych . nie przewiozą juz ani paróweczki, ani plasterka szyneczki.
odpowiedz oceń komentarz 0 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ fan pustych pułek w Kauflandzie io Biedronce ;)
ponad rok temu ocena: 40% 30
~ Elbinka, parówka to taki symbol. Jeśli nie wożą tego to wiozą coś innego. Mam nadzieję, ze skończy się to wszystko dobrze i nie będzie żadnej większej zawieruchy. Stracą wszyscy. Rosjanie i my Polacy
~ 2015
ponad rok temu ocena: 33%  29
DEB.ile komentują DEB.ilny artykuł !!!!!!
odpowiedz oceń komentarz 2 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ 2014
ponad rok temu ocena: 0% 28
a sam komentujesz, i o czym to świadczy?
~ 1984
ponad rok temu ocena: 33% 27
kretyni...
~ JAJNOSIK
ponad rok temu ocena: 60%  26
jak to możliwe, przecież swój paszport cały czas mam na oku???? W którym momencie to się stało??? Obniżyć ceny paliw na elbląskich stacjach do 5 PLN i skończy się wjazdówka!!
odpowiedz oceń komentarz 3 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Polacy
ponad rok temu ocena: 55%  25
Fakt niszczą paszporty świadkiem jestem i to na Gronowie zaczęło się dziać Rosjanie są bezkarni a co było jakby nasi celnicy porwali kacapom to by już wojna powstała , Rosjanie traktują nas jak śmieci i wcale nie lepiej traktują nas celnicy Polscy ile godzin czasem trzeba spędzić na tamożni Rosjanie w swoim kraju mają pierwszeństwo i nie patrzą na to że my stoimy np po 4 godz a u nas szkoda czasu na pisanie cóż ......
odpowiedz oceń komentarz 6 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ THE TRUE
ponad rok temu ocena: 60%  24
To autora poniżej to zadzwoń gosciu na granice do Gronowa i zapytaj o kierwonika miany z dnia 7.04.2014 pisałem oswiadczenie bo mnie tez porwali oraz zapytaj w UW w Olsztynie zanim napiszesz jakies wypociny.To co jest w artykule to 100 % prawda.
odpowiedz oceń komentarz 6 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Nie jeżdżę na ruskiej żółtej, nie palę ich słomy
ponad rok temu ocena: 28%  23
Nie bardzo chce mi się wierzyć, ze Rosjanie sami sobie robią krzywdę. Oni maja nasze parówki - no, a my ich paliwo. No i tak to się kręci. Tu raczej nie ma spraw wielkiej polityki. Mały ruch to mieszkańcy i ich drobne interesy. Pan Krzysztof Daszkowski jest mało wiarygodny w moich oczach. Takie wieści jakie tu prezentujecie służą jedynie podsycaniu nastrojów nacjonalistycznych a pan Krzysztof Daszkowski niech pokaże wiarygodny materiał bo to co widzę nie jest warte funta kłaków. Czytelnicy nie dajmy się zmanipulować. Redakcjo, jeśli masz news (a zwłaszcza taki) to trzy razy go obejrzyj zanim puścisz takiego gniota bo graniczymy z obwodem kaliningradzkim i ja nie życzę sobie tego aby mnie niepokoić.
odpowiedz oceń komentarz 5 13
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ AmoneXar
ponad rok temu ocena: 0% 22
Zgadzam się! :)
~ Elbinka
ponad rok temu ocena: 0%  21
Tak się składa, że pogranicznik na wjeździe bierze paszport i go skanuje. To była sekunda, kiedy pociągnęła kartkę. Na wjeździe w łapę się nie daje - jak nie wiecie, jakie są "procedury", nie zabierajcie głosu. Tak samo mówiłam, że wszystko jest super i takie rzeczy nie mogą się zdarzyć, dopóki sama nie doświadczyłam.
odpowiedz oceń komentarz 0 9
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Realista
ponad rok temu ocena: 71%  20
Przekraczałem granicę w Grzechotkach 8.04,mały ruch ,pełna kultura obsługi po obu stronach.Jakim cudem mogą być zniszczone paszporty po stronie rosyjskiej kiedy zarówno"pogranicznicy" jak i celnicy obsługują podróżnego indywidualnie i na jego oczach?.Hurtem biorą paszporty tylko po naszej stronie.
odpowiedz oceń komentarz 5 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Realista
ponad rok temu ocena: 70%  19
Przekraczałem granicę w Grzechotkach 8.04 ,mały ruch,pełna kultura obsługi po obu stronach,żadnych zniszczeń paszportów,zresztą paszporty hurtem zabierają jedynie po naszej stronie,Rosjanie zarówno "pogranicznicy"jak i celnicy obsługują w okienkach indywidualnie.A propos wypowiedzi Grzegorza 45 pragnę nadmienić ,że z MRG korzystają obie strony,a zakupy w Biedronce i Lidlu mocno zostały ograniczone po ebargu Rosji na polskie mięso i wyroby mięsne co mocno skomplikuje sytuację polskich rolników,prrzedsiębiorców przetwóstwa mięsnego,handlu itd.Wypowiadając się na jakis temat warto widzieć różne za i przeciw.
odpowiedz oceń komentarz 7 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ k.
ponad rok temu ocena: 45%  18
To jakas bajka. Ruscy celnicy praktycznie nie ruszają paszportów. Tylko deklaracje, wbijają dane i ewentualnie spradzaja je w komputerze z tym co jest w paszporcie. Poza tym paszport jest caly czas na widoku. Jak może celnik go pociać na twoich oczach?
odpowiedz oceń komentarz 5 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ asa
ponad rok temu ocena: 70% 17
Zgodzę się z ~k., jeśli chodzi o stronę rosyjską paszport mam cały czas na widoku więc jestem pewna że to nie Ruski, jednak takiej pewności nie mam co do NASZYCH!
~ Dante
ponad rok temu ocena: 80%  16
"Żadnych kartek jak w twoim paszporcie ! Żadnych kartek wyrywać nie muszę ! Byś był ze mną ! Wyrywać nie muszę !" ;)
odpowiedz oceń komentarz 8 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Grzegorz45
ponad rok temu ocena: 48%  15
Uważam że najwyższa pora zamknąć ruskom ten mały ruch graniczny i zacząć wydawać płatne wizy jak to robią inne normalne kraje. Skończyłyby się zakupy w Lidlu i Biedronce to nauczyłoby kacapów pokory. Tylko nikt w naszym kraju nie miałby odwagi tego zrobić.
odpowiedz oceń komentarz 11 12
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ wqwqa
ponad rok temu ocena: 60% 14
też jestem tego zdania
~ Greg
ponad rok temu ocena: 43% 13
Zgadzam się z Tobą!!
~ HAOD
ponad rok temu ocena: 31% 12
Czy Was do reszty popierdoliło? Bando idiotów, zrozum, dzięki temu co chcecie tak ochoczo zamknąć rozwija się zacofany jak dzieci w gimnazjum, region północnej polski. Pieniądze nie biorą się z kosmosu i datków socjalnych... Boże, broń naród przed takimi mędrcami. Jak wy nazywacie gości z zagranicy?! Kacapy?! Zwykłych ludzi, którzy mówią w innym języku niż wy i przyjeżdżają tu kupić futro czy parówki? BURAKI! Jak ten kraj mając takich obywateli jak wy ma się rozwijać? Wasz rozwój intelektualny zatrzymał się na poziomie glonu z akwarium, więc zanim napiszecie następny komentarz poczekajcie, do kurwy nędzy, aż wyewoluujecie do postaci Homo sapiens sapiens. PS. Do reszty normalnych: Wybaczcie ten wybuch, ale mam dość idiotów, którzy mają gówno zamiast mózgu w głowie i są obecni w każdej dyskusji, na każdy temat. Szczególnie się mnożą w tych najważniejszych dyskusjach...
~ Grzegorz45
ponad rok temu ocena: 50% 11
Do HAOD. Debil to po części TY jesteś. Zacznijmy od tego że osoba która jest odpowiedzialna w Rosji z rządzenie to Putin. Putin i jego władza nie jest Rosjanom narzucona tylko przez nich wybierana wiec to obywatele Rosji głosując na Putina są suwerenem który daje mu władzę i polityczną moc. Więc jakiekolwiek sankcje nakładane na ten kraj powinny dotyczyć głownie zwykłych Rosjan w najmocniejszy sposób. Takim właśnie sposobem byłoby wypowiedzenie przez Polskę umowy o małym ruchu granicznym, wprowadzenie płatnych wiz przykładowo po 1000 Euro oraz zablokowanie Rosjanom tej swobody. Efekt tego byłby taki że wyborcy Putina szybko sprowadziliby go do parteru. Z reszta Polska na małym ruchu granicznym nie ma żadnych korzyści bo nie wiem czy wiesz że Rosjanie otrzymują znaczne zwroty nadpłaconych podatków które są ukryte w cenach towarów. Gdyby Polacy mogliby robić zakupy jak Rosjanie ,wówczas popyt wewnętrzny nie potrzebowałby gości ze wschodu. HAOD zanim zaczniesz pisać bzdury..... poczytaj
~ grub
ponad rok temu ocena: 50%  10
Problem dotyczy pewnie cwaniaczków lub tych co nie dają w łape!
odpowiedz oceń komentarz 5 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ A1
ponad rok temu ocena: 75%  9
Uczcie się od obywateli Rosji - czyli bezczelnie nagrywać jakąś kamerką celnika przy wręczaniu paszportu i przy odbiorze. Pewnie nie znalazł łapówki, to zniszczył.
odpowiedz oceń komentarz 9 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Elbinka
ponad rok temu ocena: 43%  8
Dokładnie 7.04 w Gronowie ruska bladź wyrwała mi stronę z paszportu.
odpowiedz oceń komentarz 6 8
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ HAOD
ponad rok temu ocena: 50% 7
Jak byłeś taki kulturalny jak w komentarzu, to ciesz się, że nie dostałeś w pysk buraku.
~ przemytnik
ponad rok temu ocena: 57%  6
Na którym przejściu niszczą te paszporty??
odpowiedz oceń komentarz 4 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ redakcja
ponad rok temu ocena: 17%  5
Zdjęcia nadesłał nam pan Krzysztof Daszkowski. Nie są naszego autorstwa.
odpowiedz oceń komentarz 1 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ AmoneXar
ponad rok temu ocena: 0% 4
Poproście pana Daszkowskiego by zrobił lepsze ujęcia bo nawet nie widać dobrze co to za dokument :/
~ paliwowiec
ponad rok temu ocena: 67%  3
na grzechotkach pełna kulturka :) jezdze dosc czesto i czasami celnicy rosyjscy wydaja sie bardziej przyjażni niż nasi, celniczki usmiechniete :)
odpowiedz oceń komentarz 8 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ 2014
ponad rok temu ocena: 89%  2
Na przejściu w Grzechotkach żaden celnik nie bierze paszportu i nie odchodzi , a przy odprawie samochodu paszport cały czas mamy " na oku"
odpowiedz oceń komentarz 16 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ lewap
ponad rok temu ocena: 87%  1
Bravo za zdjęcia!!! W zasadzie można było ich nie umieszczać. :P
odpowiedz oceń komentarz 13 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.